Ideja #16: Mantu kolektīvās iepirkšanās portāls

Šobrīd, kā sēnes pēc lietus ir saradušies visvisādi kolektīvās iepirkšanās portāli. Visi no viņiem ir orientēti piedāvāt pakalpojumu iegādi. Reti kurš piedāvā iegādāties reālas mantas.

Iepērkoties ārzemju interneta veikalos cilvēki mēdz kooperēties – tā tiek samazinātas piegādes izmaksas, daži veikali piedāvā arī apjoma atlaides.

Analoģiski varētu noorganizēt iepirkšanos lokālā mērogā.

Kā vairumā ir noorganizēta preču kustība no ražotāja pie patērētāja? Veikals neiepērk preci pa taisno no ražotāja. Prece tiek iepirkta no vairumtirgotāja. Atkarībā no preces, normāli veikala daļa vidēji sastāda no 5 līdz 25% no galīgās preces cenas. Protams, ir arī gadījumi, kad veikals “nosmeļ” 100 un vairāk procentu. Tādas lietas manītas pat tagadējos kolektīvās iepirkšanas portālos.

Protams, ja ir iespēja, kāpēc gan nelikt 100% uzcenojumu?

Portālā darbotos princips, jo vairāk piesakās, jo lētāka prece sanāk.

Darbības princips

Cilvēks izdomā iegādāties portatīvo datoru. Internetā tiek atrasts viņu apmierinošs modelis, bet, protams, gribas to iegādāties pēc iespējas lētāk. Viņš ievieto saiti uz datoru portālā un paziņo saviem draugiem. Šo informāciju redz arī citi portāla apmeklētāji.

1. etaps: var ilgt, piemēram, nedēļu. Lai noteiktu apmeklētāju ieinteresētību iegādāties šo preci notiek pieteikšanās.

2. etaps: tiklīdz savācas, piemēram, 10 pieteikumi, portāla īpašnieks (viņš arī to preci pārdos) aprēķina, pa cik viņš gatavs pārdot šādu datoru, un sagatavo piedāvājumu: ja būs x pircēji – atlaide tik %, ja y – tik%.

3. etaps: noteikta laika intervālā piesakās potenciālie pircēji. Lai būtu lielāka atbildība, tiek iekasēta priekšapmaksa 10 – 30 procentu apmērā, var arī noteikt kādas soda naudas, ja, gadījuma, tiek pārdomāts.

4. etaps: tiek noskaidroti visi pircēji, tiek noskaidrota gala cena, un pircējam ir jāiemaksā pilna summa (var būt variants, ka pircējs norēķinās piegādes momentā).

5. etaps: portāls nopērk datorus no vairumtirgotāja un nodrošina to piegādi pircējiem.

Plusi

Iespēja patērētājam iegādāties preci lētāk.

Ja ir izvēles varianti, iespēja starp interesentiem noskaidrot tās vai citas preces plusus un mīnusus. Nav situācijas, kad pārdevējs “sakar makaronus uz ausīm”.

Nav vajadzīgas preču noliktavas. Transporta kompānijai var dot uzdevumu savākt preci no vairumtirgotāja un piegādāt adresātam pēc saraksta.

Mīnusi

Neliels pircēju skaits Latvijā, lai uz kādu preci būtu normāls pieprasījums.

Ilgs laiks līdz preces iegūšanai īpašumā. Atkarībā pieteikšanās laikiem  – var paiet no divām nedēļām līdz mēnesim. Potenciālais pircējs var pārdomāt, vai arī iegādāties preci no cita veikala, kas, piemēram, uz to laiku pazemina cenu.

Var būt Latvijā netirgojama prece, vai arī to tirgo uzņēmums ar ekskluzīvām tirgošanas tiesībām.

Var būt liels neapmierinātu lietotāju skaits: nav intereses par piedāvāto variantu, par kuru cilvēks ir ieinteresēts.

Par Imants

Vienkārši sarežģīts cilvēks ar plašām interesēm. Skaties vairāk "Par" sadaļā.
Šis raksts ievietots Biznesa idejas un piešķirtas birkas: . Lapas pastāvīgā/atsauces saite.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *