Kriss Galbo: 100$ startaps. Izveido jaunu nākotni, darot to, kas Tev patīk

100$ StartapsGrāmata par to, ka jebkurš var uzsākt savu uzņēmējdarbību ieguldot mazliet naudas, vai pat nemaz neieguldot.

Grāmatas autors ir aptaujājis lielu daudzumu tā saucamo 100$ uzņēmēju, un izveidojis tādu kā kopsavilkumu ar padomiem, ko vajadzētu ņemt vērā, lai kļūtu par veiksmīgu mazo uzņēmēju. Katrs padoms grāmatā ir dots ar piemēru iz dzīves par kādu reālu uzņēmēju.Kas ir viņa aptaujātie uzņēmēji? Tie ir uzņēmēji, kas savas uzņēmējdarbības uzsākšanai investēja nelielu naudas daudzumu, un īsā laikā saņēma labu savas investētās naudas un laika atdevi.

Jāsaka, ka, šobrīd, Interneta laikmetā kļūt par uzņēmēju investējot nelielu naudas summu ir vienkārši. Ir jāpārdot savas zināšanas vai prasmes! Šī ir viena no grāmatas pamatdomām. Tirgus – neierobežots! Var pārdot informāciju, var – pakalpojumu.

Protams, grāmatā apskatītie piemēri neaprobežojas tikai ar Interneta vidi. Ir arī piemēri, kur ar internetu ir neliels sakars.

Tēzes

  • Padomi ir labi, bet var iztikt bez tiem. Ja esi gatavs izšķirošam solim – negaidi norādījumus;
  • Galvenie Tavi ienaidnieki ir ne konkurence vai kādi ārējie faktori, bet personīgās bailes un inertums. Tas ir arī plus – mēs esam spējīgi paši tikt ar to galā;
  • Netērē laiku dzīvojot svešu dzīvi;
  • Strādā sava biznesa labā katru dienu – risini jautājumus, kas var dot labumu nākotnē. Pietiek vienkārši reaģēt uz notiekošo;
  • Nepārtraukti kontrolē vienu-divus svarīgos biznesa rādītājus. Pārējos var reizi-divas mēnesī;
  • Biznesam ar attīstības potenciālu ir jāsniedz kāda vērtība patērētāju skatījumā;
  • Paaugstini savu efektivitāti – esi vienlaicīgi vairākās vietās. Tev var palīdzēt outsourcings, partnerprogrammas, vienošanās par sadarbību. Tas var dot spēcīgu impulsu kompānijas tālākai attīstībai;
  • Attīstīties ar paātrinājumu ir daudz vienkāršāk nekā sākt visu no nulles;
  • Var izdarīt tā, ka bizness attīstās bez darba apjoma palielināšanās un papildus darbinieku piesaistes;
  • Var attīstīties horizontāli (apkalpojam daudz klientu, sniedzam ierobežotu pakalpojumu grozu), vai vertikāli (daudz dažādu pakalpojumu šaurākam klientu lokam);
  • Hobijs – tas nav nekas slikts, bet biznesa galvenais mērķis – peļņa;
  • Līst  parādos nav obligāti. Ik dienu cilvēki veido un vada projektus nepiesaistot investīcijas un neņemot kredītus;
  • Regulārie maksājumi – jebkuram biznesam tas nāks tikai par labu;
  • Piedāvā ierobežotu cenu diapazonu;
  • Nosaki cenu ņemot vērā preces sniegtās priekšrocības nevis pašizmaksu;
  • Ja nezini kā rīkoties ar savu laiku: izmanto pusi laika biznesa attīstībai, bet otru pusi – kontaktu nodibināšanai. Spēcīgs informācijas kanāls – Tavi draugi, pazīstamie un paziņas;
  • Ja esi ko radījis – pastāsti par to, iespējams – parādīsies pirmie klienti;
  • Iesākumā var piekrist jebkuriem adekvātiem lūgumiem, vēlāk – kad stingri stāvēsi uz kājām – var kļūt izvēlīgākam;
  • Nākotnē par marketingu maksās tikai neveiksminieki;
  • Labs starts – kā Holivudas filma: par to dzird jau labu laiku pirms tās iznākšanas uz ekrāniem;
  • Stratēģija – kāpēc? Taktika – kā? Stratēģija un taktika – veiksmīga starta pamatakmeņi;
  • Startam – 39 soļu plāns (grāmatā);
  • Piedāvājumā ir jābūt saprotamiem tieši pircēju plusi. Ir jāredz, ka piedāvājuma iegāde sevi attaisnos;
  • Cilvēku vārdi un vēlmes ne vienmēr saskan – ir jāsaprot, kur īstā vajadzība;
  • Ir jābūt gataviem iespējamiem iebildumiem jau laicīgi. Sagatavo atbildes uz jau iepriekš;
  • Labi būtu, ja pircējs domātu, ka šis pirkums ir nepieciešams;
  • Pateicies pircējam uzreiz pēc pirkuma. Ļauj viņam saprast, ka viņš izdarīja pareizo izvēli, piemēram, patīkams sīks pārsteigums, kas liek just pircējam, ka iegādātā prece ir vērta vairāk;
  • Pirmais veiksmīgais darījums ir lielāks motivators nekā no tā iegūtā nauda;
  • Notestē tirgu – 7 etapi grāmatā;
  • Atturies no sarežģījumiem. Tavas misijas formulējumam ir jābūt skaidri izlasāmam Twittera garā paziņojumā;
  • Kas ir Tavi klienti?
  • Vienkāršojot dzīvi apkārtējiem tiks atlīdzināts;
  • Anketē. Jo konkrētāki jautājumi – jo labāk. Pajautā: “Ko es priekš Jums varu izdarīt?”;
  • Lēmumu pieņemšanas matrica palīdz izvēlēties ienesīgāko biznesa virzienu;
  • Meklē neaizpildītas tirgus nišas;
  • Sava biznesa uzsākšanai ir nepieciešamas trīs lietas: produkts, pircējs un maksājuma pieņemšanas mehānisms;
  • Ja esi “spēcīgs” vienā lietā, varbūt esi spējīgs arī citā? Daudzi projekti sākas ar spēju transformāciju;
  • Apvieno savu aizraušanos un prasmes ar to, kas varētu būt cilvēkiem noderīgs;

Angliski – Chris Guillebeau, The $100 Startup: Reinvent the Way You Make a Living, Do What You Love, and Create a New Future. Krieviski – Крис Гильбо, Стартап за $100. Создай новое будущее, делая то, что ты любишь

Grāmatas var iegādāties: angliski, krieviski.

Par Imants

Vienkārši sarežģīts cilvēks ar plašām interesēm. Skaties vairāk "Par" sadaļā.
Šis raksts ievietots Grāmatas un piešķirtas birkas: . Lapas pastāvīgā/atsauces saite.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *