Iepirkšanās Amazon interneta veikalā

Nu ta beidzot! Sanāca iegādāties arī Amazonā arī ko taustāmu un piegādājamu. Iepriekš pirku tikai elektroniskus labumus – e-grāmatas un tml.

Jāsaka, ka biju nepatīkami pārsteigts, cik neērta, tomēr, ir iepirkšanās Amazonā. Iepērkoties citos iveikalos tādas neērtības neizjutu. Arī pēc pirkuma izdarīšanas pārsteigumi turpinājās. Bet viss pēc kārtas.Pēc nelielas izpētes bija izlemts, ka vajadzīgās lietas tiks pirktas Amazon UK interneta veikalā. Sacīts – darīts.

Mantu atlasīšana nesagādāja nekādas grūtības. Pāris dienu laikā grozā bija atlasīts viss nepieciešamais. 12 mantas.

Autortiesības pār pasauli

Pirmā lieta ar ko saskāros – autortiesības, tāpat kā manis aprakstītā TescoClothing iepirkšanās gadījumā – daļu mantu, uz kurām bija attēloti ar autortiesībām aizsargāti zīmējumi – nevarēja nopirkt. Nācās mest tās laukā no groza un meklēt alternatīvas.

– Tas ir pirmais mīnuss punkts veikalam – nav iespējas uzreiz (varbūt labi noslēpts – nepamanīju) uzzināt, vai šo mantu var piegādāt uz manu valsti vai nē. Par to es uzzinu veicot Checkout.

Piegādes maksa

Nākošais pārsteigums mani sagaidīja, kad es biju pabeidzis ar visām Chekout procedūrām – adreses norāde, kartes apstiprināšana – tikai pašā pēdejā logā parādijās piegādes maksa. Kā mēdz teikt: “Labi, ka es sēdēju”. Preces tika atlasīts par nepilniem 100 paundiem, piegādes maksa bija tikai par kādiem 15-20% mazāka.

Šeit jāveic neliela atkāpe un ir jāpaskaidro veikal darbības princips. Lieta tāda, ka Amazon pats par sevi jau sen nav veikals – viņš ir pārtapis par lielu tirdzniecības centru, kur tirgot var jebkurš uzņēmējs. Pie kam, papildus tirdzniecības platformai Amazon piedāvā arī noliktavas un preču loģistikas pakalpojumus līdz pircējam uzņēmējiem, kas darbojas viņu tirdzniecības platformā.

Lūk arī augstākminētais nosacījums izspēlēja tādu preces piegādes joku. Vajadzēja atrast tās mantas, kas radīja to lielo piegādes vērtību.

– otrais mīnuss punkts veikala lauciņā – ja esi uzsācis pasūtījuma noformēšanu – par piegādes izmaksām uzzini tikai pēdejā lapā.

– trešais mīnuss – atgriezties uz iepirkšanās turpināšanu no pēdejās pasūtījuma noformēšanas lapas nav iespējams (varbūt bija saite kkur maziem burtiem noslēpta, bet neatradu). Ir jāver jauns pārlūka logs.

– – ceturtais mīnuss. Es ļoti ceru, ka biju vienkārši neuzmanīgs un nemanīju saiti, kur pie katras preces būtu uzrādītas piegādes izmaksas. Tāpēc nācās daboties izmantojot “zinātniskā spraudņa metodi” (метод научного тыка) – citiem vārdiem runājot – izņemam no pasūtījuma preci, aizejam līdz pasūtījuma noformējuma pēdejai lapai – skatāmies rezultātu. A zinātniska metode tāpēc, ka tika mēģināts vispirms kkādi loģiski-intuitīvi izsecināt – kurai no precēm varētu būt visdārgākā piegāde.

Uz trešo piegājienu prece ar visdārgāko piegādes maksu tika atrasta. Tā izrādijās vislētākā prece – maksāja ap 2.60 mārciņām, bet piegāde bija ap 62 mārciņām.

Mantu piegādes izmaksas papildus arī tika vēl mazliet paoptimizētas izvēloties vēl preču alternatīvas. Rezultātā – viss izvēlētais tiks piegādāts par nepilniem 11 mārciņām.

Piegāde

Arī šeit, manā skatījumā, neiztika bez “ģļuķiem” no veikala puses. Jau pasūtījuma noformēšanas laikā man bija iespēja izvēlēties tikai un vienīgi atsevišķu pasūtījuma piegādi. Nesapratu pēc kāda principa, bet katru preci sola sūtīt kā atsevišķu paciņu, bet daļu kopā.

– katras pasūtījuma preces sūtīšana atsevišķi

Pēc pasūtījuma noformēšanas uz e-pastu atnāca paziņojums ar katras preces aptuveno saņemšanas laiku. Bija norādīts, kad, aptuveni, manta būs pie manīm. Jāsaka, ka dažas mantas atnāca pat agrāk.

Nākošajā dienā sāku saņemt ziņojumus, ka tā vai cita manta ir izsūtīta. Visas lietas tika izsūtītas aptuveni piecu stundu laikā. Pie kam – intervāli starp atsevišķu lietu izsūtīšanām bija, aptuveni, pusstundu.

– Latvijas pasts un no tā viss izrietošais

Ja citu i-veikalu piegāde notiek izmantojot kurjerdienestus (DPD, DHL utml.), tad šoreiz mantas nonāca manās rokās ar Latvijas Pasta starpniecību. Tākā manai pasta nodaļai ir diezgan “draudzīgi” darba laiki – pa darba dienām tika savāktas pavēstes un tad sestdienas dienā tika aiziets izņemt sūtijumu.

– Latvijas Muita

Šo joku es šobrīd sapratis neesmu – vēl skaidrošu (vai muitnieks ne ar tām puslodēm domāja, vai kkas ir mainījies). Sūtijumam, kas tika komplektēts Vācijā (Vācijā Amazon DE arī ir sava noliktava) – ar visiem skaidri redzamiem apzīmējumiem, ka nāk no Vācijas tika uzlikts spiedogs, ka tā ir muitojama prece ar visām no tā izrietošām sekām – nācās vēlreiz maksāt PVN, un Latvijas Pastam par PVN iekasēšanu. Vismaz, pirms tam man likās, ka tikai ievedot EU teritorijā preci ir jāmaksā muita un PVN, bet šobrīd sanāk vai arī Vācija vairs nav EU, vai arī LV kkādi īpaši noteikumi.

Ievietoju nelielu saraksti ar VIDu Muitas jautājumi tēmā.

Starp citu – spriežot pēc muitas pievienotā papīra un pavēstes saņemšanas laiku – no lidostas līdz manai pasta nodaļai paciņa ceļoja nedēļu.

Nobeigums

Tas arī ir viss. Visa pasūtītā manta ir saņemta, kvalitāte laba.

Vai veikšu kādus pasūtījumus Amazonā vēl kādreiz? Iespējams, taču centīšos, pirmām kārtām, atrast alternatīvu piedāvājumu citos i-veikalos. Protams – e-grāmatu utml elektronisko preču ziņā Amazon ir viens no līderiem.

Par Imants

Vienkārši sarežģīts cilvēks ar plašām interesēm. Skaties vairāk "Par" sadaļā.
Šis raksts ievietots Iepirkšanās Internetā un piešķirtas birkas: , . Lapas pastāvīgā/atsauces saite.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *