Kas jāņem vērā izvēloties un iepērkoties i-veikalā?

Protams, veikala uzticamības novērtēšana – pirmā lieta, kas ir jādara, izlemjot veikt pirkumu izvēlētā Interneta veikalā. Veikalu daudzums dienu no dienas aug. Ir veikali, kas gadu gaitā ieguvuši uzticama veikala tēlu, kā, piemēram, Amazon lielveikals, bet ik dienu parādās jauni šī tirgus dalībnieki.

Vairums no jaunajiem dalībniekiem, ieiešanai tirgū izvēlas piedāvāt preces ar labām atlaidēm, to pašu mēdz izmantot arī viltus veikali. Mēdz gadīties, ka tieši tāda noskatītā manta ir tikai un vienīgi šajā veikalā.

Kā noteikt, vai ir vērts uzticēties tam vai citam Interneta veikalam?
1. Ir jānovērtē veikala izskats. Veikala lapai nav jāizskatās, ka ir, kā iesācēja “uz ātru roku” sataisīta lapa. Ir normāli jādarbojas visām sadaļām. Konkurence ir sīva, un, ja veikala īpašnieks nav pacenties visu savest kārtībā, tad, visdrīzāk, viņš nav ieinteresēts investēt nopietnus līdzekļus attīstībā.

2. Veikala domēns un hostings. Nav jābūt lielam speciālistam, lai ieraudzītu, ka piemēram veikals atrodas uz kāda bezmaksas hostinga un tā īpašnieks nav pat pacenties nopirkt domēnu. Piemēram, ja veikala adrese ir līdzīga veikals.kautkas.com, un atverot lapu kautkas.com tiek piedāvāts izveidot bezmaksas lapu.

Otrs moments – domēns. Izmantojot tādus servisus kā WHOIS var noteikt, cik vecs ir domēna vārds. Negodīgu darboņu domēni, parasti, ir tikai pāris mēnešu veci. Jo jaunāks domēns, jo uzmanīgākam jābūt. Piemēram, apskatot domēna amazon.com, var ieraudzīt, ka domēns reģistrēts 1994. gada 1. novembrī.

Trešais moments – domēna īpašnieks. Izmantojot to pašu WHOIS servisu, var ieraudzīt, kas ir domēna īpašnieks, un no kuras valsts tas nāk. Protams, tas nedod 100% garantiju, ka veikals būs drošs, bet, ja domēns ir reģistrēts uz kādu uzņēmumu ASV vai Eiropā – tas dod lielāku drošības sajūtu, nekā domēns, kas reģistrēts uz kādu privātpersonu no Ķīnas.

3. Veikala kontakti un atbalsta dienests – e-pasta kontaktadrese, kas atrodas uz kāda bezmaksas pasta servera (veikals@gmail.com) norāda uz to, ka īpašnieki nav parūpējušies investēt (nepieciešami minimāli ieguldījumi) savā pasta servisā. Adrese (atbalsts@veikals.com) izskatās daudz uzticamāk. Tas pats arī attiecas uz iespēju sakontaktēties izmantojot tikai Skype vai citu līdzīgu servisu. Saitā ir jābūt publicētam veikala tālrunim, kā arī veikala pasta adresei. Uzmanīgi jāiepazīstas, vai veikalā ir publicēti lietošanas noteikumu, preces piegādes un atgriešanas noteikumi.

Vēl var izmēģināt uzrakstīt kādu jautājumu, vai par kādu neskaidrību atbalsta dienestam. Tā var noteikt, cik ātra un profesionāla atbilde tiek sniegta, tas arī norāda uz veikala līmeni.

4. Norēķinu veidi – gadās, ka veikali piedāvā norēķinus tikai ar kredītkartēm. Paypal ir viens no uzticamākajiem norēķinu servisiem, kas ir nopietni parūpējies par pircēja drošību – līdz pat iespējai atdot naudu pircējam. Ja veikals nav parūpējies ieviest Paypal norēķinus, un atsauksmju par to ir maz, vajadzētu atturēties atstāt savu personas un norēķinu karšu informāciju veikalā. Vienmēr pastāv varbūtība, ka veikals ir izveidots ar mērķi nozagt kredītkaršu un personas datus.

5. Atsauksmes par veikaliem – viens no svarīgiem rādītājiem. Lai arī cik jauns veikals būtu, par to ātri parādās atsauksmes, ir jāpapūlas pāris minūtes veltīt un pameklēt tās. Negatīvās atsauksmes parādās ļoti ātri. Tāpat, ja esi iegādājies kādu preci veikalā, ieteicams par to atstāt atsauksmi kādā no Interneta servisiem atbilstošajā veikala diskusijā. Atstājot tādu informāciju, palīdzam ne tikai citiem, bet arī sev.

Ir ar ko papildināt? Raksti droši!

Par Imants

Vienkārši sarežģīts cilvēks ar plašām interesēm. Skaties vairāk "Par" sadaļā.
Šis raksts ievietots Iepirkšanās Internetā un piešķirtas birkas: , , . Lapas pastāvīgā/atsauces saite.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *