Drošas un izdevīgas i-iepirkšanās padomi

Arī pieredzējušiem interneta lietotājiem gadās pieļaut nopietnas kļūdas iepērkoties Internetā, kā rezultātā – nesaņemta prece, pārmaksāts, neizmantotas atlaides.

Šie padomi – dažādu Interneta resursu informācijas un personīgās pieredzes kompilācija. Sekošana tiem ļaus izvairīties no biežāk pieļautām kļūdām, kā arī ietaupīt.

Bankas karte un citi maksāšanas veidi

  • Ja plāno iepirkties Internetā, ir vērts parūpēties par atsevišķu bankas norēķinu karti konkrēti šim mērķim. Tai jābūt piesaistītai pie atsevišķa norēķinu konta, un bez kredīta. Pamatkonts (kur glabājas visa nauda) būs drošībā pat tad, ja kartes dati tiks ievadīti kādā neuzticamā Interneta veikalā.
  • Neturēt lielu naudas summu uz Interneta šopingam paredzētās kartes. Ja esi ieplānojis ko iegādāties – pārmest vajadzīgo naudas summu no pamatkonta uz kartes kontu ar i-bankas palīdzību ir pāris minūšu jautājums.
  • Piereģistrējies PayPal un piesaisti šoppingkarti. Turpmāk – vienmēr meklē iespēju norēķināties ar PayPal starpniecību. Protams, daudzkur nav iespējams norēķināties ar PayPal, tad ir jāizlemj – vai uzticēties veikalam, vai arī meklēt alternatīvu.
  • Daudzos gadījumos (piemēram, izsolēs) PayPal izmantošana dod naudas atgriešanas garantiju pārdevēja mānīšanās gadījumā.

Mantas meklēšana, iegāde, piegāde

  • Amazon izmantošana visiem pirkumiem nav labākais variants. Protams, tur var atrast gandrīz visu, bet ir jānovērtē arī citi veikali un izsoļu (eBay, piemēram) saiti. Iesaku izmantot PriceGrabber tipa saitus visizdevīgākā piedāvājuma atrašanai. Ja ir vairāki veikali ar līdzīgām cenām – pievērs uzmanību piegādes izmaksām.
  • Ja esi atradis veikalu, noskaidro, kā ar piegādi uz Latviju, kā arī veikala atrašanās vietu. Bieži gadās, ka veikals piegādā preci tikai savas valsts iedzīvotājiem un ar ārzemniekiem tas strādāt nevēlas. Ja veikals atrodas ārpus ES zonas un noskatītās mantas cena ir lielāka par EUR 22, ir jārēķinās ar papildus izdevumiem (PVN un muita).
  • Ja veikals strādā tikai savas valsts robežās, bet mantu ir liela vēlēšanās iegādāties – var izmantot starpniekpakalpojumus. Prece tiek nosūtīta starpniekam, bet starpnieks nosūta preci pircējam. Papildus starpnieks var sniegt tādus pakalpojumus, kā preces pārpakošana, vairāku sūtijumu sakomplektēšana vienā, uc.
  • Pirms pirkuma izdarīšanas, ļoti vēlams iemest veikala nosaukumu Gūglē un palasīt atsauksmes par to.
  • eBay tirgotājiem der palasīt atsauksmes par tiem un novērtēt to reitingu. To der darīt vienmēr. Pārdevējiem ar mazu darījumu skaitu ir maz atsauksmju, taču viņi bieži vien piedāvā zemākas cenas. BET – šie pārdevēji var būt arī uzmetēji, protams, vairums nav tādu, bet, diemžēl, gadās.
  • Pirms pirkuma veikšanas ir jāpameklē informācija par akcijām un papildus atlaidēm. To izmantošana ļaus ietaupīt papildus 5-50% no pirkuma summas, vai arī nodrošinās bezmaksas piegādi.
  • Ja vēlies saņemt 5-15% no pirkuma summas atpakaļ – piereģistrējies tādos servisos kā Mr. Rebates vai ebates.com un vienmēr pārbaudi veikalus šajos servisos.
  • Centies noskaidrot piegādes laiku (sevišķi svarīgi pērkot izsolēs). Tiem jābūt mazākiem nekā tam intervālam, kurā var iesniegt pretenziju norēķinu servisam.
  • Kur iespējams – pasūtot piegādi izvēlēties tādu, kas piedāvā iespēju sekot sūtijuma ceļam. Veikals iedod tracking kodu, un speciālā lapā iespējams redzēt, kur šobrīd sūtijums atrodas. Iespējams, ka tas varētu būt mazliet dārgāk, bet, sūtijuma pazušanas gadījumā, būs vieglāk to atrast.
  • Ja manta ir vērtīga – vērts padomāt par sūtijuma apdrošināšanu. Ja pārdevējs to nedara, ja iespējams, palūgt to izdarīt – vēlams apdrošināt ne tikai pret pazušanu, bet arī nozagšanu vai satura sabojāšanu.
  • Ar dažiem pārdevējiem ir iespējams vienoties par preces vērtības samazināšanu papīros lai izvairītos no PVN un muitas nodokļiem, taču, ja muita par sūtijumu sāks interesēties, var nākties skaidroties, kāpēc tik lēti. Tāpat arī apdrošināšana sūtijuma nozaudēšanas gadījumā būs tikai par deklarēto summu.

Sūtijuma saņemšana

  • Nevajadzētu parakstīties par sūtijuma saņemšanu pirms laika. Ir jāpārliecinās, ka sūtijums atnācis pilnībā, un nav bojāts.
  • Atver sūtijumu piegādātāja klātbūtnē. Ja būs kas pazudis – vajadzētu sastādīt aktu, un meklēt iespēju kompensēt zaudējumus.

Un pēdejais

Obligāti stāstiet par savu pieredzi tematiskajos forumos. Jo vairāk pārbaudītas informācijas, jo iepirkšanās internetā kļūst drošāka!

Ja esmu ko aizmirsis, laipni lūgti atstāt savus komentārus. Dalīsimies ar savu pieredzi!

Par Imants

Vienkārši sarežģīts cilvēks ar plašām interesēm. Skaties vairāk "Par" sadaļā.
Šis raksts ievietots Iepirkšanās Internetā un piešķirtas birkas: , . Lapas pastāvīgā/atsauces saite.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *