Getting Real

Pilns grāmatas nosaukums – “Getting Real: The smarter, faster, easier way to build a successful web application”, latviski to varētu iztulkot kā “Esi reālists (kļūstot par reālistu?): gudrāks, ātrāks un vieglāks ceļš veiksmīga web-servisa izveidei”.

Lai arī grāmata vairāk mērķēta uz programmatūras izstrādātājiem, tomēr arī pārējiem tā varētu būt interesanta ar savādāku skatījumu ierastām lietām (domām). Grāmatā ir aprakstīts uzņēmuma skatījums procesu – sākot no idejas izvērtēšanas un ar gatava produkta palaišanu un uzturēšanu beidzot.

37signals.com ir neliela kompānija, kas veido un uztur nelielus, konkrētām vajadzībām fokusētus, bet uzņēmējiem noderīgus web-servisus. Populārākie:

  • vienkārša projektu vadības sistēma – Basecamp;
  • grupu čats uzņēmējdarbībai – Campfire;
  • personīgās informācijas pārvaldnieks – Backpack;
  • Ruby on Rails – populāra programmatūras izstrādes sistēma;
  • utt.

Vispirms – galarezultāts

Kompānija produkta izstrādi sāk ar to, ka vispirms uzzīmē gala rezultāta – servisa lapas skici. Un pēc tās izvērtējuma, un kad jau ir izveidota gatava web-lapa – tiek veidota programma, kas ar to lapu strādās (saņems datus, parādīs rezultātu).

Nesarežģī

Autoru sludinātā doma saskan ar Stīva Džobsa kādreiz izteikto frāzi: “Mums nav nepieciešams tūkstošiem ekstru. Tas būtu neglīti. Inovācijas nenozīmē teikt “Jā” absolūti visam. Sakām NĒ visam, nesakām tikai pašām svarīgākām ekstrām.”

Tāpat arī no sākuma var nepievērst lielu uzmanību sīkumiem. Vai poga atrodas par pāris pikseļiem ne tur kur vajag – iesākumā tas nav svarīgi.

Klients ne vienmēr zin ko vēlas

37signals filosofija ir būt draudzīgam ar klientu, bet necensties izpildīt jebkuru viņa iegribu servisos. Darbu pie jaunām funkcijām autori sāk tad, kad to (jaunu iespēju) pieprasa katru dienu. Bet pieprasījumi nāk no dažādiem klientiem.

Motivācijai: parunā ar klientu

Viena no metodēm, ka būt tuvāk klientam – uz klientu zvaniem atbild paši programmētāji. Tāda pieeja ļauj vieglāk saprast, kur un kā rodas konkrētās problēmas, kas būtu jāizdara, lai novērstu tās. Tas arī dod motivāciju ķerties pie kādas problēmas risināšanas (kļūdas novēršanas) un parāda, kura problēma jārisina vispirms.

Kur atrast labākos darbiniekus?

Kompānija meklē aktīvus, uzņēmīgus darbiniekus tur, kur tie mīt. Kā vienu no atlases iespējām uzņēmums izmanto atvērtā programmatūras koda kopienas – vēro, atlasa aktīvākos un spējīgākos.

Bet nav izslēgts, ka jaunais darbinieks neiederas kolektīvā, vai viņam ir savādāks skatījums uz uzņēmuma sludināto filosofiju. Un tas top skaidrs pēc pāris patstāvīgiem pārbaudes uzdevumiem.

Iedodiet bez maksas

Protams, ja sāks piedāvāt visu servisu bez maksas, tad kā uzņēmums uzturēs sevi un pelnīs. Galvenā ideja – ļaut lietot daļu no piedāvātā servisa klientiem bez maksas. Interneta vidē šāds uzņēmējdarbības modelis saucas freemium.

Videointervija ar grāmatas autoru Džeisonu Fraidu (Jason Fried) par 37signals:

httpv://www.youtube.com/watch?v=39VPMPmOIJc

Getting Real grāmatu var lasīt bez maksas:

Par Imants

Vienkārši sarežģīts cilvēks ar plašām interesēm. Skaties vairāk "Par" sadaļā.
Šis raksts ievietots Grāmatas un piešķirtas birkas: . Lapas pastāvīgā/atsauces saite.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *