Pārdomas par elektroauto

Šodien izlasīju Laacz rakstu par Tesla elektroauto. Komentāros radās diskusija par tādu elektroauto zaļumu.

Zemāk manas subjektīvās domas par tādiem automobīļiem.

Jautājums, cik zaļa ir akumulatoru ražošana un utilizācija salīdzinot ar transportu ar iekšdedzes dzinēju?

Mašīnas dzīves ilgums ir kādi 20-25 gadi. Pēc kādiem 10 braukšanas gadiem Teslai būs jāmaina akumulatori – jāliek pilnīgi jauni (iespējams, ka neatkarīgi no nobraukuma), savukārt iekšdedzes dzinējs turpinās braukt, sliktākā gadījumā – paņems citu dzinēju šrotā.

Otrs moments – īss noskrējiens. Ar iekšdedzes dzinēju es ar vienu bāku varu nobraukt >1000 km, ar Teslu tikai 400, man pat jāsāk domāt, vai no Rīgas tikšu līdz Daugavpilij un atpakaļ, nemaz nerunājot par garākiem izbraucieniem. Protams, garākiem braucieniem tad jābūt iespējai paņemt iekšdedzes dzinēju (jābūt papildus auto), vai arī šādu konstrukciju: sk. foto. :) Bet tas jau vairs nav zaļi, ja man tik un tā ir nepieciešams vēl viens auto.

Minskā ražots trolejbus savā gaitā dodas pie pasūtītājaJa nākotnē elektroauto iegādes izmaksu ziņā kļūs lētāki par iekšdedzes dzinēju auto, tad risinājums elektroauto īpašniekiem garākam braucienam būs nomāt auto ar iekšdedzes dzinēju.

Varbūt, laikam ejot, tehnoloģijas būs tā attīstījušās, ka uzlādēt auto varēs tikpat ātri, kā pieliet pilnu bāku ar degvielu, un ar vienu uzlādi varēs nobraukt 1000 km un vairāk, un bateriju svars nesastādīs pusi no mašīnas svara. Varbūt brauksim ar auto, kurus darbinās neliels kodolreaktors. :)

Bet ja skatīties zaļās domāšanas virzienā – šobrīd racionāls variants, domāju, varētu būt mašīna ar iekšdedzes dzinēju kā elektroģenerātoru un elektriska transmisija. Ģenerators strādā optimālā elektrības ražošanas režīmā ar augstu lietderības koeficientu, pa vidu neliels komplekts akumulatoru (lai pietiktu nelielam gabalam pa pilsētu + papildus enerģija aktīvākam uzrāvienam) – kā variants.

Ja analizēju savu braukšanas ikdienu, tad, lielākoties, dienā sanāk ap 70 km, bet reizi pāris nedēļās notiek garāki braucieni – ap 250 – 400 km, un reizi pāris mēnešos braucieni kopsummā ap 700 km. Domāju, ka ar elektroauto man būtu vairāk sarežģījumu nekā šobrīd, izmantojot auto ar iekšdedzes dzinēju. Un auto izmaksas (auto noma garākiem braucieniem), iespējams, būtu aptuveni tādas, kā šobrīd.

Un kā domā Tu? Vai savā ikdienā Tu spētu pilnībā iztikt tikai ar elektroauto?

Par Imants

Vienkārši sarežģīts cilvēks ar plašām interesēm. Skaties vairāk "Par" sadaļā.
Šis raksts ievietots Bla bla bla un piešķirtas birkas: , . Lapas pastāvīgā/atsauces saite.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *