Testa brauciens: VW e-Up!

VW e-up!Šodien Daugavpils Universitāte prezentēja savus iegādātos elektroautomobīļus Volkswagen e-up!. Šī notikuma atspoguļojums bija arī LTV dienas ziņās. Iepriekš jau rakstīju  savas domas par tāda tipa auto. Šodien dabūju tādu auto arī iemēģināt.

Brīdinu lasītāju, ka tests bija īss. Un zemāk minētie iespaidi var mainīties, ja būtu iespējams pabraukt ar šādu auto ilgāku laiku.

Pirmais, kas braucot ar elektroauto iekrīt acīs ausīs, tas ir klusums. Motora vietā ir elektrodzinējs un to, braucot, nemaz nedzird. Pirmajā brīdī tas ir nepierasti, bet ar to var ātri aprast.

Otrais – dažu gājēju reakcija, kad pieripo pie gājēju pārejas – mašīna brauc, bet skaņas ta nav.

Mašīna izskatās neliela, tomēr man, ar saviem 191 centimetriem auguma + ziemas apģērbs sanāca iekārtoties – tākā izbrauciens bija neliels, tad arī sēdekli īpaši nepieregulēju savai gaumei. Pasažiera sēdeklī sēdās nopietnas komplekcijas cilvēks. Arī aizmugurē divas dāmas jutās tīri komfortabli.

Ar bagāžas nodalījumu mašīna itkā ir apdalīta, taču, kā pilsētas auto, kam biežākā vedamā krava ir saimnieka vai saimnieces soma un veikala iepirkuma maisi – vietas ir pietiekoši. Bez pūlēm tur var nolikt kādus trīs lidojuma koferus.

E-aprīkojums

Salonā mašīna nekādi īpaši neatšķiras no savas benzīna māsas, ja nu vienīgi ar to, ka centrā Garmin navigātors ir jau standartkomplektā un cieši ieintegrēts mašīnas sistēmā – tiek parādīts nobrauktais attālums, patērētā enerģija un cita interesanta informācija, kas saistīta ar auto elektrosistēmu.

Braucot tahometra vietā rādītājs rāda cik aktīvi tiek patērēta vai atražota elektroenerģija. Kā arī – pašā instrumentu paneļa vidū dators paziņo, vai mašīna skaitās “iedarbināta”.

Ja Garmin paziņojumus rādija latviski, tad instrumentu panelis mani iepriecināja ar paziņojumiem angļu valodā.

Uz ceļa

Ripo labi. Ir atsaucīga uz “gāzes” pedāli. Akumulatoru bateriju smagums piedod mašīnas virsbūvei tādu kā masīvumu – nevar pateikt, ka pārvietojies kādā mazlitrāžas auto.

Bet bedres un vājā skaņu izolācija nedod aizmirst to, ka pārvietojamies ar mazās klases auto. Bedres – labi jūtas un dzirdas. Bet braucot ar ātrumu virs 60 km/h var sākt dzirdēt skaņas no āras – vēju, riepas.

Bet, iespējams, riepu dēļ, braucot ar ātrumu virs 70 km/h radās tāda nedrošības sajūta – itkā mašīna ir mazliet nestabila uz ceļa.

Nobeigums

Kā jau sākumā minēju, tests bija neilgs. Protams, gribētos iemēģināt tādu auto ikdienas gaitās tieši no elektromobīļa viedokļa.

Un tagad pats interesantākais – finansiālais ieguvums: es kā privātpersona to priekš sevis neredzu. Mēs varam runāt par ekoloģisko, bet es neesmu gatavs maksāt tādu naudu par to.

Vienkārša matemātika:

Gadā nobraucu vidēji 24000 kilometru.

SkaitlojumsŠeit var vēl pie ietaupītā pieskaitīt tos maksājumus, no kuriem ir atbrīvoti elektroauto. Bet atņemt tās izmaksas, ko nāktos veikt nomājot auto ar dzinēju, kad vajadzētu veikt garākus braucienus – parasti pāris reizes mēnesī.

Savukārt uzņēmumiem, sevišķi valsts iestādēm šādu auto iegāde tiek subsidēta līdz pat 85% apmēram summā projekta Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšana transporta sektorā – atbalsts elektromobiļu un to uzlādes infrastruktūras ieviešanai ietvaros, kā rezultātā jauns e-up! izmaksā lētāk nekā tā benzīna māsa. Pie kam, parasti uzņēmumā ir vairāki auto – auto ar iekšdedzes dzinēju garākiem braucieniem, elektroauto – braucieniem pa pilsētu.

Par Imants

Vienkārši sarežģīts cilvēks ar plašām interesēm. Skaties vairāk "Par" sadaļā.
Šis raksts ievietots Bla bla bla, Interesantas lietas un piešķirtas birkas: , . Lapas pastāvīgā/atsauces saite.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *