Savstarpējā (P2P) autonoma

Saņēmu piedāvājumu uzrakstīt par vienu nesen atvērtu uzņēmumu, kas varētu būt interesants cilvēkiem, kas vēlas nedaudz nopelnīt ar savu īpašumu. Paši atrada, paši piedāvāja, paši vainīgi! :)

autolevi.lv ekrānšāviņšBrīdinājums! Par šo rakstu nekādu labumu no šī uzņēmuma saņēmis neesmu. Ierakstā paustās domas ir mans objektīvi-subjektīvais viedoklis.

Jāsaka, ka man ir prieks par to, ka Latvijas līmenī ir cilvēki, kas riskē un mēģina attīstīt jaunus biznesa virzienus – malači.

Šodien runa ies par iespēju gūt ienākumus iznomājot savu automašīnu. Ja paskatās ārzemēs, tad šāds bizness pazīstams jau daudzus gadus.

Galvenā ideja – ja Tev pieder auto, un Tu viņu šobrīd nelieto, tad ir iespēja nopelnīt to iznomājot.

Ar to var nodarboties jebkurš auto īpašnieks, ievietojot sludinājumu sludinājumu saitā, ka iznomā auto uz noteiktu periodu par noteiktu samaksu. Mīnusi ir tādi, ka vairumā gadījumu iznomātājam nav nekādas nojausmas, kas par cilvēku grib nomāt auto. Nomnieks var būt tikko saņēmis tiesības, bezatbildīgs braucējs utt.

Augstākminēto problēmu var palīdzēt atrisināt specializēts serviss-mājaslapa Autolevi – vieta, kur satikties cilvēkiem, kam ir nepieciešams auto uz noteiktu laiku, un tos, kas būtu gatavi nedaudz nopelnīt un iznomāt savu auto kādam.

Kā pluss šādam servisam:

  • par katru nomas gadījumu par nomnieku iznomātājs atstāj atsauksmi – tā veidojas nomnieka vēsture. Un ja nomnieks bieži lieto šādu pakalpojumu, tad nākotnē iznomātājam ir vienkāršāk novērtēt potenciālā klienta uzticamību;
  • iespēja nopelnīt tad, kad pašam auto nav vajadzīgs. Piemēram: auto darba dienā nostāv vismaz 8 stundas. Pieņemsim, ja nedēļā auto tiek nomāts kādas 4 stundas, tad pie nomas tarifa €6 stundā, sanāk, ka iespējams papildus nopelnīt vismaz kādus €100 mēnesī;
  • arī nomniekam, ja viņam ikdienā auto nav vajadzīgs, bet tikai pa retam ir nepieciešams uz pāris stundām dienā, un maksāt profesionālās autonomās vai pirkt savu auto negribas – tā ir izdevīga alternatīva. Auto ekspluatācija, atkarībā no aktivitātes, vien izmaksā vismaz €500 gadā (apdrošināšana, tehniskā apskate, sīki remonti). Tākā, ziemā mašīna snauž sniegā, un vasarā tā ir nepieciešama labi ja pāris izbraukumiem, tad autonomas vai Autolevi variants var būt maciņam draudzīgāks.

Mīnusi:

  • manā skatījumā, varbūtība, ka mašīnas vadītājs būs mazpieredzējis ir diezgan liela. Līdz ar to ir jārēķinās ar lielāku varbūtību, ka auto tiks apskādēts, labi, ja vadītājs nav vainīgs – izdevumus nosegs OCTA, bet ja vainīgs būs nomājamā auto vadītājs? KASKO? Bet auto iznomāšana var neatbilst standarta līgumu nosacījumiem un zaudējumu segšana var tikt atteikta. T.i., ir jāparūpējas par atbilstošu KASKO!
  • jārēķinās, ka mašīna tiks vadīta pēc principa – “Nav mana!”. Līdz ar to – lielāki izdevumi remontam. Tas, ka netiek ņemta nekāda drošības nauda – ir mīnuss.
  • jārēķinās, ka mašīna var aizbraukt galīgos “neceļos”, t.i., pazust. Tātad – jānodrošinās ar KASKO. Vēl šajā jautājumā un iepriekšējā punkta gadījumā var palīdzēt iemontēta mašīnā GPS izsekošanas ierīce.

Pārejam pie paša saita apskata.

Saits atstāj nepabeigtības sajūtu un barošanu ar solijumiem. Iepētot arī saita profilu Facebookā rodas sajūta, ka viņiem trūkst nopietna marketinga specialista, kas varētu parūpēties, lai gan saita saturs, gan soc. tīklu profili, gan pats piedāvājums būtu pievilcīgāks interesentiem. Ja nevar izdomāt ko savu, tad var paskatīties un paņemt populārāko servisu pieredzi. Ja nekļūdos, tad par šo servisu no gada sākuma lasīju divas reizes – liekas, preses relīzes – un viss – izlasīju, atvēru, apskatijos un aizmirsu.

Ejam tālāk: atradu tikai vienu piedāvājumu ar novērtējumu, bet novērtējums kam? Mašīnai vai iznomātājam?

Auto izvēle – kur iespējas sakārtot auto no lētākā uz dārgāko?

Kā potenciālam klientam man nepatīk, ka es uzreiz esmu spiests veikt reģistrāciju. Kāpēc es nevaru uzreiz noskaidrot, vai mašīna ir pieejama manis izvēlētā laika periodā un tikai tad, ja izlemju to ņemt – reģistrēties? Apskatieties populārākos saitus – vispirms ļauj noskaidrot, vai ir peejams un tad reģistrācija. Bet tik un tā – cerams, ka klientam nenākas ilgi gaidīt atbildi par auto pieejamību.

Un mašīnu daudzums – viņu ir ļoti maz! Vai ir grūti vienoties ar vietējām autonomām, apzvanīt sludinājumu serveros publicētos piedāvājumus? Piemēram, varētu izveidot sadarbību ar piekabju, kravas busiņu piedāvātājiem – cilvēki mēdz pārbraukt, pirkt būvmateriālus utml. bet salikt visu vedamo savā vieglajā auto ir, maigi sakot, apgrūtinoši.

Kā potenciālam auto iznomātājam-privātpersonai man nepatīk, ka serviss nenodrošina nekādu atbildības apdrošināšanu, ir tikai solijumi, ka tikai būs.

Nākošais moments – 25%, kā tikko sākušam strādāt servisam – tas, manuprāt, ir par daudz – ne tirgus, ne atpazīstamības. Varētu arī pirmos gados piedāvāt “iepazīšanās” cenu.

Protams, ir arī daudz citu sīku nianšu, kas, personīgi man, bojā iespaidu par šo servisu, bet es ceru, un novēlu šī pakalpojuma autoriem: “Lai viss izdodas!”. Redzēs, kas būs pēc gada! :)

autolevi_profils

Par Imants

Vienkārši sarežģīts cilvēks ar plašām interesēm. Skaties vairāk "Par" sadaļā.
Šis raksts ievietots Apskati, Biznesa idejas un piešķirtas birkas: , . Lapas pastāvīgā/atsauces saite.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *