Rework: bizness bez aizspriedumiem

Tāpat kā savā pirmajā grāmatā Getting Real, arī šajā grāmatā autori apraksta savu un sava uzņēmuma 37signals darbības filozofiju.

Autoru uzskati un attieksme ir atšķirīgi no apkārt pastāvošiem uzskatiem, tie ir tuvi maniem uzskatiem. Viņi pārstāv jauno uzņēmēju paaudzi. Uz grāmatas tapšanas momentu viņu uzņēmumā darbojās tikai 14 cilvēki, kas izmētāti pa visu pasauli. Vienu darbinieku no otra šķir tūkstoši kilometru. Bet tas neliedz gūt miljonu ienākumus.

Ja iepriekšējā autoru grāmata vairāk bija orientēta uz programmatūras/servisu izstrādātājiem, tad šī ir iepriekšējās grāmatas pārstrādātā un papildinātā versija, auditorija – visi jaunie un esošie uzņēmēji.

Grāmata lasās ātri un viegli. Pasniegšanas veids – padomi, kas noformēti kā nelieli stāstiņi. Tiek apverts viss – sākot no uzņēmuma pirmajām dienām.

Lasot grāmatu jūtas autoru pieredze uzņēmumu izveidē un attīstībā, maz teorētiskas prātuļošanas. Visi padomi balstīti uz personīgo autoru pieredzi.

Piedāvā produktu tiklīdz to var piedāvāt

Jaunam uzņēmumam ir kaitīgi daudz laika veltīt produkta pilnai izstrādei – ir jāpiedāvā tiklīdz tas ir puslīdz gatavs un piedāvājams. Ir galvenā funkcionalitāte – laižam. Vajadzība pēc papildus labumiem var izrādīties ne tāda, kāda tā bija paredzēta.

Vai pats lietosi?

Vai būsi ar mieru lietot paša ražotu produktu? Ja nē, vai tiešām to ir vērts veidot?

Sāc darīt!

Katram no mums ir draugs (vai tādi esam paši), kas laiku-pa-laikam mēdz teikt ko līdzīgu: “Man pašam bija ideja izveidot draugiem.lv. Ja es pie tā būtu sācis strādāt – tagad labi pelnītu.” Tāda loģika ir nožēlojama. Tas, ka esi izveides idejas autors, tam nav nekā kopīga ar konkrēta servisa izveidi. Svarīgs ir tas, kas tiek darīts! Nav svarīgi tas ko jūs domājat, runājat un plānojat!

Laika trūkums – tas nav attaisnojums!

Laika diennaktī ir pietiekoši – vajag tikai pareizi to tērēt. Ja ir liela vēlēšanās – laiks tiks atrasts jebkurā gadījumā. Piemēram, var iet par stundu vēlāk gulēt to stundu veltot darbam; izmest laika ēdājus – TV vai avīzes; utt.

Uzzīmē vīziju!

Nopietni uzņēmumi nepārdod produktus, viņi pārdod savu filozofiju. Šādu uzņēmumu produkti maksā dārgāk, bet klients no tiem neaiziet. Viņi lepojas ar to ko dara, vēl vairāk lepojas ar to ko nedara.

Ārējā nauda kaitīga, vai tiešām tā ir nepieciešama

Zūd kontrole. Peļņa svarīgāka par kvalitāti. Rodas pieradums tērēt svešu naudu. Klientu vērtējuma svarīgums samazinās.

Uzņēmuma pirmsākumos var iztikt bez daudzām lietām. Nav vajadzīgi 10 cilvēki, var pietikt ar 2. Daļu darba var atdot citiem uzņēmējiem (grāmatvedība, IT utt.), nav nepieciešamības veidot tādu nodaļu sava uzņēmumā. Pirmklasīgi uzņēmumi sākas garāžā. :)

Vairāk mazu uzvaru

Jācenšas visus lielos uzdevumus sadalīt mazos, lai katru dienu varētu atzīmēt, ka tā pagāja produktīvi – atrisināti daži uzdevumi. Tas dod pozitīvu noskaņu, un darbs iet raitāk.

Nekopē un nesacenties

Kopēšana, tā ir skriešana pēc līdera – t.i., vienmēr otrais. Bet, ja izvēlamies savu virzienu – vienmēr esam pirmie.

Vēlme vienmēr būt pirmajam – lieks laika, naudas un nervu tēriņš. Nepieciešams nepārtraukti “aizsargāties” – tas nav skats uz priekšu.

Fokusējamies tikai uz sevi.

Izglīto klientu

Reāli tiek iegūti vairāki labumi. Apmācām klientu veidojot tematiskus materiālus, personīgās konsultācijās – tā ir efektīva reklāma. Izglītots klients – izvēlīgs klients – viņš izvēlēsies zināmu uzņēmumu, pratīs atšķirt sliktu preci no kvalitatīvas: sarežģītāka dzīve nekvalitatīvu mantu un servisu piedāvātājiem.

Augstāk tika izrakstītas tikai dažas domas. Reāli – šajā ierakstā nāktos pārrakstīt visu grāmatu. Personīgi man grāmatā izklāstītā pieeja uzņēmuma attīstībā šķiet simpātiska.

Videointervija ar grāmatas autoru Džeisonu Fraidu (Jason Fried):

httpv://www.youtube.com/watch?v=cvNwe0Zchyo

Rework: bizness bez aizspriedumiem var iegādāties:

Par Imants

Vienkārši sarežģīts cilvēks ar plašām interesēm. Skaties vairāk "Par" sadaļā.
Šis raksts ievietots Grāmatas un piešķirtas birkas: . Lapas pastāvīgā/atsauces saite.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *